Vanliga frågor
Nedan finner du svar på de vanligaste frågorna. Har du övriga frågor är du välkommen att kontakta oss på info@activeclean.se
EU:s allmänna dataskyddsförordning (GDPR) har medfört att vi har sett över våra interna säkerhetsrutiner och säkerställt så att dina uppgifter hanteras på ett säkert sätt och att våra tillvägagångssätt följer gällande lagar.
Tillsammans med er hittar vi en lösning som ni känner er trygga med. Vanligast är att man kvitterar ut en extra nyckel. Nyckeln markeras av oss så att den inte kan kopplas till en specifik adress eller namn. Vi följer också SSF’s rekommendationer för nyckelhantering.
Vid återkommande städning kommer du löpande att få fakturor från oss. Betalning sker i efterskott, dvs månaden efter.
Vid engångsjobb sker betalning direkt efter avslutat arbete med 10 dagars förfallodatum.
Vi erbjuder kostnadsfri faktura via e-post för alla. Vid pappersfaktura tillkommer 35kr avgift.
Ja! Vi har alltid ”Nöjd kund garanti” på våra tjänster. Om vi missat något så kan ni skicka in en bild via e-post senast 24h efter avslutat städtillfälle och vi kommer ut inom 24h och åtgärdar det. Vid flyttstädning, storstädning och byggstädning ger vi 7 dagars ”Nöjd kund” garanti.
Om du som kund själv åtgärdat felet själv, utgår ingen ersättning. Detta gäller inte återkommande städning, utan då åtgärdar vi felet gången efter.
Ja och nej. Vid visningsstädning, flyttstädning och storstädning har vi alltid med oss allt material men vid återkommande veckostädning tar vi inte med oss något material.
Vi har både personal, ansvarsförsäkring och olycksfallsförsäkring via Moderna försäkringar som täcker skador upp till 10 miljoner kr.
Försäkringsnummer: 594934
Vi har kollektivavtal med Fastighetsanställdas förbund och Almega och är medlemmar i Svenskt näringsliv.
Ja, vi har ansvarsförsäkring hos Moderna försäkringar, max 10 miljoner kr / skada.
08-612 55 01
Ring oss ifall du har några frågor!
Boka hemstädning
Få mer tid över i vardagen och lägg tid på det som är viktigt istället.